2015. szeptember 5.

Transzferálás - Az alkotói vágyam újra támad

Egyre kevesebb időm jut a fotózásra, és annak utómunkáira. Egy- egy alkalommal több órát venne igénybe a fotózás előkészülete, utazás, maga a fotózás, és az utómunka. Rákényszerültem a telefonos képek készítésére. Kicsit sem elegáns, de praktikus. Gyakorlatilag egy ideje "porosodik" a gépem. A lelkemnek viszont szüksége van az alkotásra, a szépre, és nem utolsó sorban a kikapcsolódásra.

Pár hete olvastam egy fotós oldalon, hogy egy srác meglepetésként egy fa dobozba rejtette el a kedvesének szánt gépet, és azt szerette volna valahogy díszíteni. Ötletként kapta, hogy transzferáljon rá valamit. Tovább nem is foglalkoztam a dologgal, míg fel nem tette a végeredményt. Egyszerű, ötletes, egyedi, és saját készítésű. Egyből rákattantam a témára. Rövid lényege: különböző anyagokra (textil, fa, papír, alapozott egyéb anyagokra) a kiválasztott képet, fotót egy bizonyos technikával átvarázsolod a kiválasztott anyagra. Baromi egyszerű. Aztán rájöttem, hogy mégsem. Csak  lézernyomtatóval kinyomtatott kép felel meg. Kell hozzá még a megfelelő átvivő anyag, ami leoldja a festéket a papírról. Ez lehet, 100%-os illóolajtól kezdve a körömlakk lemosón át a nitro hígítóig szinte bármi vegyszeres cucc. Szerencsére piacra dobtak egy transzfer oldatot, ami jolly joker, és nálam szinte mindent visz. Amennyiben ezeket mind sikerült, kikísérletezgetni, összehangolni, akkor már valóban nincs akadály, csak a józan ész szabhat határt. 


Kedves barátnőmnek köszönhetően sikerült nyomtatni is, a mintát többé, kevésbé átvitte az oldat, már csak gyakorolni kell. Papírtáskára sikerült, az pipa. Vászontáskára nem sikerült, túl durva az anyag. Facebookon találtam egy csoportot, akik ezzel foglalkoznak, szebbnél szebb dolgok kerülnek ki a kezükből. Sokuk pólóra készítettek mintát. Ezen felbuzdulva, fejemet vakargatva álltam a ruhás szekrényünk előtt, hogy mire is pingáljak valami kis cuki mintát. Béka, nagy örömömre hősiesen felajánlotta a fehér munkáspólóit. Vadul transzferáltam rájuk. Így történt, hogy azóta díszként hordoz a hátán egy Darth Vader legó figurát, a szíve felett egy virágot, köldök felett pedig egy fél erdőt, és egy macskadarabot. Kissé megkönnyebbült, hogy szívecske, és levendula csokor nem került rá. Boti is kapott az egyik bodyra egy mini Darth Vadert, arra alapozva, hogy együtt uralják majd a galaxist, mint apa és fia :D 

Sikeremen felbuzdulva kitaláltam, hogy ez ajándéknak is tökéletesen megfelelne. Beszerzésre került egy szimpatikusabb fadoboz, kerestem hozzá a megfelelő kis mintát. Csiszoltam, alapoztam, újra csiszoltam, transzferáltam, ceruzával javítottam, lakkoztam, és végül tádááááááám az elképzelésből valóság lett. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése