2012. március 11.

Józsefváros

...ahogy Animal Cannibals is megírta: sötét ez a hely - he he he világos... vagy valami ilyesmi:)
A megállapítás helytálló, ezt megtapasztaltam szombaton.  Kocsi hiányában a tervezett kirándulás helyett a Józsefvárosi piacn kötöttünk ki. Ez a kis kiruccanás számomra felért egy új világ felfedezével. Nációk széles skálájának keveredése mégis teljes szimbiózisban egymás mellett, békességben kereskednek. Elsőre kicsit megijesztett  azon emberek sokasága akik az alvilágban is megállnák a helyüket, de a látszat időnként csal. Az első körben lestem mint a luki nyúl és kértem Békát hogy eszébe se jusson elengedni a kezem. Elvergődtünk egy szimpatikusabb büféig, lazításként eltöltöttünk egy kis időt itt, kávé, üdítő, Jager, és a piaci világ már nem is olyan borzasztó:) Figyeltem az embereket, beszélgettünk, majd megütötte a fülemet a következő kis szlogen:

- viperát, gázsprét-sokkolót.... 

Azt hittem, rosszul hallok! De mégsem, az ismételt közeledő hangforrás csak ezt szajkózta. Kíváncsi voltam a végére, nem kellett sokáig várni,mert emberünk mellettünk kötött ki, de előbb még tájékoztatott egy diszkrét úriembert hogy a poénból benyőgött géppuska utáni igény, kielégíthető de nem reális, hisz a z érdeklődő kinézetének köszönhetően valószinüleg teljesen kielégíti a nyolc óra munka, nyolc óra pihenés, nyolc óra szórakozásból adódó életvitele. Nincs szüksége rá,Ő egy rendes ember. Míg mellettünk kikérte a melegszendóját a levezető jégerrel, akadt egy vevője. Rendesen pillázhattam, ugyanis egy 50-es nénike szerzett be egy oltalmazó, fegyelmező eszközt. Az ügylet végén kirobbant belőlem a nevetés, ami kihallatszott mert barátunk közeledett, és bandázni kezdett velünk. Elmesélte hogy az idősek sokat vásárolnak tőle, mert félnek. Azon teóriám miszerint többet ártanak vele saját maguknak ezekkel a termékekkel, megdőlt hiszen csak olyat ad el amit idősek is könyen kezelhetnek. A gyors körkérdés után, miszerin van-e  festmény, porcelán, aksi, vagy mittudoménminnk még pár percig lébecolt mellettünk, majd tovább intézte ügyeit.

Egy-egy saroknál a teljes természetesség mellett hívták fel b. figyelmünket, hogy milyen okmányokat szerezhetünk be, és bő félóra múlva már meg sem lepett a csíkos zacskóból kikandikáló euró ezreinek összessége.

Elindultuk Mi is, az első öt percben eltévedtem a szűk sikátorok hálójában, azt sem tudtam hol vagyok, de Béka ura volt a helyzetnek, törte az utat, elmondta ha kell valami akkor alkudnom kell, különben komolytalannak néznek és megsértődnek. Mondtam, hogy ez a feladat az övé lesz, a válasz annyi volt: Kicsim, bízd csak ide:)  Úgy alakult hogy a piaci világban megálltam a helyem, mert az egyik árusnál az alkudozás után, a fizetésnél jóval magasabb árat mondott mint előtte, komolytalan papírkutyának tartottam, és otthagytam sálastól mindenestől. A tulaj nem értette, majd lecseszte emberét, és utánunk kiabálva adta áron alul a termékét. Alkudtam még egy helyen, büszke voltam magamra, és a szerzeményekre. Elkapott a vásárlás érzéséből fakadó endorfin és boldoggá tette a napom. Jól éreztem magam, tetszett a hely, élveztem az alkudozást, Béka vigyázott rám, jókat nevettünk, ettünk, beszélgettünk, megkávéztunk. Vagyis egy teljesen kellemes, laza szombati pár órát töltöttünk itt el:)  Szórakoztatott ez a sokszínűség, és a valóban jó kufárok akik nemzetiségtől független nagyon is jól boldogulnak kishazánkban.  Megmosolyogtatott a gyros-osok  találékonysága, ahogy próbáltak rábeszlni minket az ételeikre. Összeségében közel három órát ténferegtünk  az útvesztőkben, és összeszámolva a bolti árak felénél kevesebbért szereztem be a téli dolgaim nagy részét.

Hazafelé Béka említette hogy ezt a piacot pár éve beakarták zárni, ugyanis annyi szabálytalanság történik itt, ami már elnézhetetlen. Szerintem csak nincs érdeke honatyáinknak az üzemeltetése, nem látnak a csíkos szatyorból eleget. Szívem mélyén nem támogatnám más országok piacát, viszont az átlag kereset nem engedi meg -szerintem nem csak számomra- ,hogy pláza cicaként vásárolgassak a nagyobb komplexumokban... Gyors költségvetés után úgy döntöttünk hogy máskor is kilátogatunk a piacra és az eredeti ár töredékéért megvesszük  a még szükséges dolgainkat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése